Відділ освіти, молоді та спорту Ратнівської районної державної адміністрації

Розвиток критичного мислення учнів початкової школи

14 лютого на базі НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Здомишель було проведено методичний семінар-тренінг  на тему «Розвиток критичного мислення учнів початкової школи». У роботі семінару взяли участь класоводи освітніх закладів району.

Метою проведення семінару-тренінгу було обговорення питань теорії та практики процесу розвитку критичного мислення дітей молодшого шкільного віку, а також  практичне відпрацювання найбільш дієвих стратегій даної педагогічної технології.

Одним із завдань сучасної української освіти є формування випускника Нової школи як цілісної особистості, успішної, всебічно розвиненої та здатної до критичного мислення. Саме на цьому і зосередила увагу учасників семінару у вступній частині тренінгу Валентина Соботович,  заступник директора з навчально-виховної роботи.

Практичний модуль тренінгу був наповнений цікавими та динамічними вправами, які проводили учителі початкових класів освітнього закладу с. Здомишель. Учасники заняття мали можливість на практиці ознайомитися з одним із важливих механізмів розвитку навичок критичного мислення – формулюванням запитань за рівнями мислення за допомогою методу «Ромашка Блума», який майстерно презентувала Тетяна  Більчук  на прикладі програмових творів.

Наталія Гурська запропонувала присутнім такі дієві стратегії для розвитку критичного мислення на уроках літературного читання, як «Припущення на основі опорних слів (ілюстрації, прислів’я)», «Читання з зупинками», «Дерево передбачень». Працюючи в групах з текстом Юрія Ярмиша «Про Андрійка та Чашку», педагоги на практиці переконалися, що ці сучасні методи  сприяють активному усвідомленому читанню молодших школярів,  умінню формулювати та обґрунтовувати власні припущення та гіпотези щодо розвитку  подій у тексті.

Опрацьовуючи інноваційний прийом «Входження в картину», створений за американською програмою «Стратегія візуального мислення», учасники тренінгу разом із  Скоповською Юлією  мали змогу зробити крок за раму картини-пейзажу та одночасно – за рамки стереотипів  – до особистого переживання. Гості складали метафори та діалоги, подорожували в часі, виконували словесне малювання картини, перевтілювалися в образи-персонажі... Власні враження та почуття, які виникли під час роботи, змогли переконати присутніх педагогів, що ця методика варта уваги.

Наталія  Більчук майстерно допомогла присутнім зануритися в потужну техніку візуалізації мислення учнів «Майндмеппінг». Після насиченого інформаційного повідомлення Наталії Іванівни про суть технології та спільного моделювання фрагменту інтелект-карти за змістом  казки Лесі Українки «Біда навчить», гості семінару із задоволенням попрактикувалися у створенні ментальних карт з окремих тем математики, природознавства та основ здоров’я.

Релаксаційними та водночас практичними для присутніх педагогів виявилися  прийоми в роботі з гіперактивними дітьми, запропоновані практичним психологом Вітою Пех під час заключної частини тренінгу «Дитинка-живинка». На завершення методичного семінару гості отримали масу позитивних емоцій від позакласного заходу «Лютневий сніг весною пахне», продемонстрованого Більчук Тетяною Федорівною разом із її вихованцями, учнями 3 класу.

Ганжа Тетяна Анатоліївна, завідувачка районним методичним кабінетом відділу освіти, молоді та спорту Ратнівської РДА, підвела підсумки семінару, відмітивши хорошу командну взаємодію всіх учасників тренінгу, та висловила сподівання, що педагогічні цікавинки, запропоновані учителями НВК с. Здомишель, знайдуть гідне місце у  скарбничках професійної майстерності класоводів району.



« повернутися до списку новин