Відділ освіти, молоді та спорту Ратнівської районної державної адміністрації

Семінар вчителів-логопедів

Новий зміст інклюзивної освіти зорієнтовано на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації дітей з особливими освітніми потребами у суспільстві. Сьогодні зміст освіти ускладнюється, тому сучасний освітній процес вимагає від педагогів нового підходу до своєї діяльності, новітніх форм, методів і технологій виховання, розвитку й навчання дітей.

 

14 листопада 2019 року в комунальній установі «Інклюзивно-ресурсний центр» Ратнівської районної ради відбувся районний семінар вчителів-логопедів на тему «Моделі корекційно-розвиткової роботи з використанням методів арт-терапії в умовах інклюзивної освіти». У роботі взяли участь  вчителі-логопеди закладів освіти району, в тому числі об’єднаних територіальних громад (Забродівської, Самарівської, Велимчанської) та Заболоттівської спеціальної школи-інтернат. Олена Рудчик, директор установи, привітала присутніх із Міжнародним днем логопеда, побажала успіхів, натхнення та професійного зростання. Зосередила увагу присутніх на важливості поширення знань про проблеми мовленнєвих порушень, підвищення обізнаності громадськості про важливі, доступні, ефективні методи корекційної роботи, зокрема арт-терапії.

Мовленнєво-діяльнісна спрямованість корекційної роботи вдало реалізується саме через арт-терапію. Як технологія корекційно-виховного процесу арт-терапія набуває все більшої актуальності, насамперед завдяки широким можливостям використання для дітей практично всіх категорій нозологій. Відтак логопед ІРЦ, Наталя Мицюк, ознайомила присутніх із моделлю корекційно-розвиткової роботи з використанням методів арт-терапії в умовах інклюзивної освіти. Розповіла про використання численних технік багатьох напрямів арт-терапії, зокрема музикотерапії, пісочної терапії, імаготерапії, казкотерапії, ізотерапії (крапле терапія, ниткографія, сипуча анімація, тісто пластика, пластилінографія, монотипія). Використання інтермодального підходу робить навчання цікавим та продуктивним, оскільки  виходить за межі традиційного освітньо-корекційного процесу.

Завдяки практичній роботі у мікрогрупах учасники заходу змогли відчути терапевтичний вплив технік арт-терапії. Вчителі-логопеди району ділилися власними напрацюваннями. Зокрема, вчитель-логопед НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» с. Жиричі Оксана Мороз презентувала свої прийоми роботи з дітьми-логопатами засобами манкотерапії, що розвиває тактильно-кінетичну чутливість, зорово-просторову орієнтацію і дрібну моторику, допомагає формувати лексико-граматичні уявлення та корегувати дислексичні та дисграфічні помилки, стабілізує емоційний стан.

Для розвитку зорового гнозису, дрібної моторики, пам’яті, уяви, та зв’язного мовлення вчитель-логопед ЗОШ І-ІІІ ступеня №2 смт Ратне ім. М.Заліпи Наталя Сашко представила техніку ниткографії; а вчитель-логопед Ратнівського дитячого яслі-саду №1 Тамара Кулініч – краплетерапії. Робота з різними кольорами не лише концентрує увагу дітей, а й розвиває дрібну моторику, звуковимову, розширює словниковий запас.

Вчитель-логопед НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» с.Броди Любов Дейнека продемонструвала нетрадиційну техніку малювання повітряно-бульбашковою плівкою. Цей вид діяльності сприяє розвитку лексико-граматичного компоненту та зв’язного мовлення, дрібної моторики.  

Катерина Хабовець, вчитель-логопед НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня №1-гімназія ім. Героя Радянського Союзу В.Газіна» смт Ратне представила нову форму роботи з розвитку мовленнєвого дихання за допомогою маркерів для сухого стирання та води.

В ході розігрування лотереї власники щасливих білетів отримали в подарунок збірники «Арт-терапія та Арт-педагогіка в допомогу батькам та дітям в складних ситуаціях» за  редакцією Олени Тараріної, які зможуть практично використовувати у своїй роботі.

Завдяки проведеним тренінговим вправам учасники у невимушеній атмосфері обговорювали проблемні питання та обмінювалися досвідом роботи з формування мовлення дітей різних нозологій  засобами арт-терапії в умовах інклюзивного навчання. 



« повернутися до списку новин